donderdag 5 februari 2015

Mediageilheid van gruwelijkheden

Ik begrijp niet waarom niemand praat over een complete mediaboycot van al die extremisten. Ik vrees dat het IS ruimte geeft aan een ziek soort van vermaak en lust. Wat is een horrorfilm in vergelijking met de werkelijkheid vooral als die ook nog glossy gefilmd wordt? Stiekem vergelustigen we ons aan al die gruwelijkheden (geef toe, wie heeft het originele filmpje van de kruisgang van die Jordaanse piloot niet geprobeerd te bekijken) en vervolgens lopen we naar het koffiezetapparaat om de zaak daar weer bij te vullen. Ik wordt er vooral vermoeid en beroerd van, wetend dat ik geen uitzondering op het "mens-zijn" ben. Dat heb ik mijn zoon niet verteld toen ik hem uitlegde dat ons bewustzijn eigenlijk iets heel bijzonder is.

Geen opmerkingen: